fbpx

מגע הדוק

מגע הדוק

כולם מתריעים שלא רחוק הרגע שבוא אנשים ימותו מבושה ולא מקורונה, לאחד המיקרים נחשפתי בימים אילו.

 

אני מכירה היטב אותה ואת משפחתה כבר שנים, משפחה דתית, ערכית, מלח הארץ. כשהופיעה ההודעה ממנה על צג הנייד שלי, מאוחר בערב "חייבת לדבר", מודה שמיד חייגתי. "את אחי את לא מכירה בחור צעיר מקסים חכם, לומד בישיבה עומד להתחתן שבוע הבא, הקורונה הזו הרסה חיים של הרבה אנשים וגם את שלנו, לא נפגענו ישירות חלילה, כולנו בריאים ברוך השם, בגוף.

בנפש…. המצב אחר.

את בטח מכירה את כל הבדיחות שרצו בשבוע האחרון ברשת: חולה מס'….. היה במגע הדוק עם חולה מס'….."

ישר ידעתי על מה מדובר, גם אני נחשפתי לשלל הבדיחות הרבות בנושא בשל צמד המילים המאוד חריג שבחר לעצמו משרד הבריאות באותו דיווח "מגע הדוק".

אני זוכרת שכשקראתי את זה חשבתי בדיוק כמו כולם, על איזה מגע מדובר וכמה הדוק הוא היה …. כעו"ד בתחום המשפחה, ישר חשבתי לעצמי שאני מאוד מאוד מקווה בשביל שני החולים הללו, שהם רווקים ולא נשואים שעומדים להסתבך עכשיו בגדול.

"אני יכולה לשלוח לך עשרות של בדיחות, הגיגים והתפלספויות שפורסמו בנושא, בתפוצת ענק. רק שאותו חולה צעיר מס'…. הוא אחי הקטן והמקסים שעומד להתחתן, אחי שמעולם לא היה צמוד לאף אחת בחייו. כל מסלולו הוא לימוד תורה ועשייה: הנסיעה שלו לארה"ב היתה לצורך לימודי תורה וכך גם כל המסלול שעשה שחזר לארץ, רכבת, לימודי תורה, ישיבה וחוזר חלילה. לעומת זאת שבודקים מי היא אותה חולה מס'… רואים שמדובר בבחורה צעירה חילונית,

אין קשר ומעולם לא היתה ביניהם כל היכרות! אולי במקרה היו על אותה טיסה חזרה מניו יורק, אולי עברו אחד ליד השני באקראי בשדה התעופה, אבל למה לכתוב הדוק מאוד??? יש מישהו שלא ברור לו עדיין שחיים ומוות הם ביד הלשון??? הרי בחברה שבה אנו חיים ובשידוך של אחי זה לא מעניין אף אחד. השמועות והבדיחות הגיעו לכולם וגם לכלה המיועדת ומשפחתה והבלגן מטורף! את לא מבינה מה קורה, עד כדי איום לביטול החתונה! ביישוב שלנו זה הפך לשיח היום, שיח השבוע, כולם מרכלים, מתלחששים, אנחנו מסומנים".

הכאב והמצוקה נשמעו היטב שתיארה את המצב.

"איך עכשיו מוכיחים כזה דבר? שזו טעות של משרד הבריאות? שהם לא מכירים לא הכירו ומעולם לא היו בשום סוג של מגע, בטח לא הדוק? איך מוכיחים שאין לך אחות????

התקשרנו למשרד הבריאות מיליון פעם, הם לא עונים, הם בכלל לא מתעסקים בזה עכשיו, ברור שזה הדבר האחרון שמעניין אותם. אבל מה אנחנו נעשה עכשיו? מה אחי אמור לעשות עם זה?!"

הבטחתי להוציא מכתב רשמי למשרד ולגורמים הרלבנטיים בנושא, למרות שברור שבימים טרופים אילו איש לא יעסוק בזה, אבל בכל אופן, שכולם יראו כולל משפחת הכלה שאף אחד לא עומד להקל ראש בזה.

מעבר לכך, אני מפרסמת פה את הדברים, אמנם ללא פרטים ועם קצת שינויים כדי לא לפגוע יותר באותה משפחה. ויש לי בקשה אישית אליכם – עם ישראל היקר, בואו נהפוך את זה לוויראלי באותה מידה שאנחנו הופכים רכילות עסיסית או בדיחה טובה לתפוצה מטורפת. תנו יד, שתפו, תגיבו בחמלה ואהבה, תחזקו ואם למשהו יש רעיון נוסף, אשמח לשמוע.

דילוג לתוכן